Udzielanie informacji zwrotnej.
Czy ten temat jest dla Ciebie?
Sprawdź, w jakich sytuacjach może być potrzebna umiejętność udzielania informacji zwrotnej.
- Kiedy chcesz docenić czyjąś pracę, umiejętności lub projekt. Wówczas informacja zwrotna ma na celu wzmocnić motywację, zaangażowanie i poczucie wartości osoby, która ją otrzymuje.
- Kiedy masz potrzebę rozwinięcia czyjejś umiejętności, skorygowania zachowania lub poprawy wyników biznesowych.
- Kiedy chcesz skłonić osobę, której udzielasz informacji zwrotnej, do refleksji i analizy działania, czego wynikiem ma być skuteczne wprowadzenie zmiany.
Czym jest...
Udzielanie informacji zwrotnej.
Udzielanie informacji zwrotnej jest narzędziem służącym do rozwijania kompetencji osoby, której jest udzielana.
Udzielanie informacji zwrotnej jest ważnym elementem skutecznego zarządzania i może przyczynić się do lepszej motywacji i zaangażowania pracowników oraz do poprawy jakości wykonywanych przez nich zadań.
O skuteczności informacji zwrotnej decydują m.in.:
- rzetelność i obiektywizm: informacja zwrotna powinna być oparta na faktach i mieć charakter obiektywny, a nie subiektywny;
- trafność i konstruktywność: informacja zwrotna powinna być adekwatna do rzeczywistej sytuacji i mieć charakter konstruktywny, czyli skupiać się na rozwiązaniach, a nie tylko na negatywnych aspektach;
- dostosowanie do odbiorcy: informacja zwrotna powinna być dostosowana do odbiorcy i jego potrzeb, aby była dla niego przydatna i skuteczna;
- znajomość czynników decydujących o przyjmowaniu informacji zwrotnej oraz formy jej udzielania.
Dlaczego warto?
Korzyści płynące z umiejętności udzielania informacji zwrotnej.
- Poprawa jakości pracy i wyników, poprzez lepszą atmosferę i współpracę w zespole, wzmacnianie motywacji, zaangażowania i poczucia własnej wartości.
- Zwiększenie pewności siebie, ponieważ ludzie lubią wiedzieć, czy ich działania są właściwe i zgodne z oczekiwaniami przełożonych, partnerów i klientów.
- Budowanie zaufania, gdyż ludzie są bardziej otwarci i mają większy komfort pracy, kiedy wiedzą, że mogą liczyć na obiektywizm i wsparcie innych.
- Wsparcie rozwoju kompetencji ponieważ wskazuje obszary, w których można doskonalić umiejętności oraz poszerzać wiedzę, co ma istotny wpływ na poziom wiary w siebie i swoje możliwości.
Jak uzyskać takie efekty w praktyce?
Weź udział w treningu udzielania informacji zwrotnej.
Oto kilka przykładowych elementów, które są przedmiotem treningu udzielania informacji zwrotnej.
- Wprowadzenie do koncepcji informacji zwrotnej i jej znaczenia w zarządzaniu.
- Przykłady dobrych i złych praktyk w udzielaniu informacji zwrotnej oraz omówienie skutków ich stosowania.
- Ćwiczenia polegające na udzielaniu informacji zwrotnej w różnych sytuacjach i scenariuszach, aby ćwiczyć umiejętności komunikacyjne i interpersonalne.
- Ćwiczenia polegające na analizie różnych sposobów udzielania informacji zwrotnej i wybieraniu tych, które są najlepsze dla danej sytuacji i odbiorcy.
- Omówienie sposobów radzenia sobie z trudnymi reakcjami na informację zwrotną.
- Podsumowanie i wyciągnięcie wniosków z treningu oraz omówienie planu dalszego rozwoju i doskonalenia umiejętności udzielania informacji zwrotnej.
Trening udzielania informacji zwrotnej może zawierać różne elementy, w zależności od tego, jaki jest jego cel oraz adresaci.
Chcesz wykorzystać potencjał jaki daje umiejętność udzielania informacji zwrotnej?
Wypełnij formularz kontaktowy lub zadzwoń
+48 697 348 397
Zamów konsultację!
Udzielanie informacji zwrotnej.
Więcej tematów z zakresu komunikacji i wywierania wpływu...
Planowanie i organizacja.
Zobacz więcej
Motywowanie i angażowanie.
Zobacz więcej
Delegowanie i rozliczanie zadań.
Zobacz więcej